pantern ska ridas!

Pantis ska ridas nu, precis vart i Aneby och ridit Merlin! En outbildad storhäst. Haha, kan ju säga att jag inte är så hemskt nöjd. Men vad kan jag begära?
Det är verkligen inte den typen av häst som jag gillar, visst han är skit snäll, jätte trevliga gångarter men så inte typen av häst jag gillar. Jag vill ha fart och fläkt, studsiga, jobbiga ponnyer. Känner mig trygg där. Pantis är den typen av häst men det ända som är "fel" hos henne är att hon är så förbannat stark så hon ibland inte ens går att ta tillbaka eller ens skritta. Men ikväll ska hon få sträcka ut, galoppera snabbt och INGEN form ska jobbas, är inte sugen på att bråka med henne då jag har så förbannat ont i huvudet. För hon är ju en aning svår att kontrollera när hon är pigg och med ca 1 veckas vila är det mer än HETT i hennes huvud.

Tungan ute som vanligt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0