WORLDS HAPPIEST

Åh, ni anar inte hur nära jag va på att släppa massa glädjetårar idag. Det första jag gjorde när jag kom hem va att springa in och byta om sen till stallet. Pantis knöl hade gått ner och bara ett bett från fästningen syntes. Eller de va en skorpa. På benet va såret fortfarande en skorpa och lite svullet, inte mycket men tryckte lite på det och hon va inte öm. Så va huuuuur glad som helst och P va hur pigg som helst över att få komma ut ur hagen. Hon va väldigt trevlig mot mig idag men tydligen hade hon och de andra hästarna sprungit väldigt mycket i hagen idag. Sparkat mot varandra osv. Så på ett sätt va P ganska trött.

Skrittade mest idag och redan vid uppsittningen kände jag hur mycket jag saknat att rida henne, helt sjukt! Hon skrittade på bra framåt och va ganska pigg men ändå lugn. Skrittade en lång tid innan jag tog tyglarna och började jobba lite form utan krav. Mest för att se om det gick att mjuka upp henne. Efter ca 10 min gick hon helt klockrent och då va jag bara tvungen att testa lite trav så travade en stund oxå. Jobbade SMÅÅÅÅ volter hela tiden så att hon verkligen fick använda ryggen. Hon va så fantastiskt fin och jag kände bara att varje ridpass med henne har varit såååå värt det här. Kunna sätta sig barbacka på en het ponny som vilat i 5 dagar pga "skada" och sen kunna rida bättre än något annat tillfälle. Hon tog halterna direkt från traven, asså verkligen direkt!!
Så sjukt nöjd över hennes insats idag, så otroligt fin var hon!
Längtar tills imorgon då jag kan galoppera henne, Godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0