Gårdagens hoppträning

Aldrig i hela mitt liv sett än sån glädje hos Pantis. Hon hade stor kapacitet igår och jag kände att jag för en gångs skull kunde kontrollera henne. Ganska snabb på halter osv. Hoppade tunnor, nemas problemas.

Tränade på kombinationer då hon brukar vika undan för det ibland. Igår gjorde hon det en gång. Vi kom väldigt fel på första hindret och snubblade, hann inte komma upp ordentligt och då sprang hon förbi. Tycker det va väldigt rätt av henne att göra så. Annars hade jag fått smaka grus, hehe.

Hoppade inte så mycket, slutade på att det sista hindret i kombinationen låg på 90.
Hon va ganska studsig idag, småstegrade några gånger. Men det va bara övertagg.

Moa satt upp oxå. Skrittade och travade lite. P skötte sig i skritten men de gick lite fort i traven. Vilket innebär att när man ska ta tillbaka så drar hon upp huvudet och studsar lite och vill galoppera. Moa märkte nog hur känslig Pantis faktiskt är. Det räcker med att tänka "volt" så gör hon en volt. Hihi.
Moas kommentar va: fan va läskig hon var, fattar inte hur du vågar rida.

Nej men det jag vill komma fram till är att ni borde inte döma mig och Pantis för hon är svår. Helt ärligt nu. Ni säger för mycket utan att veta och det är synd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0