godkväll

ursäkta min fett dåliga update
 

Igår red jag ju Pantis för första gången på 2 veckor, jag anade att hon skulle vara het vilket hon var. I början va hon hur osamarbetsvillig som helst, taktade och gick med huvudet bland molnen och var väldigt stel. Hon var ändå ganska snäll emot vad hon brukar vara, studsade inget igår. Jag började mjuka upp henne i skritt i båda varven, men det gick inte jobba med ett sånt krutpaket så jag fick helt enkelt galoppera av henne efter några varv i trav. Och efter jag galopperat en stund så blev hon ganska trött, eller ja, tröttare än innan. Då kunde jag börja arbeta mer ordentligt. Hon mjukades upp mer och mer och mot slutet började vi öva på lite skänkelvikningar. Herregud!! Aldrig varit med om att hon samarbetat så bra med mig! Det går verkligen framåt nu och hon korsar bara benen mer och mer, försöker berömma väldigt mycket när hon gör rätt vilket jag blivit bättre på! Hon var dessutom väldigt mjuk och fin mot slutet! Hoppade av som en stolt ägare till en duktig ponny!

Idag kom Emil hit, inte tagit upp han nåt på bloggen men de va en kille jag träffade förra året i Halmstad, idag börjar vi vårat liv tillsammans ♥ 

red inget idag för ligger ni inne med 38 graders feber men när jag gick till hagen innan kom Pantis travande till mig :') Det har aldrig hänt att hon kommit utan flocken springande innan, men sen stod hon och bet i mina foppatofflor tills jag gick ifrån hagen och då sprang hon iväg, sötan ♥
Hoppas verkligen jag kan rida imorgon, saknar Pantsi så det gör ont :(
 

Kommentarer
Postat av: Agnes Jonsson Växjö

Du vet väl att han nyss hade en tjej? Men dissade henne pga dig eller något sånt. Det är båda bra och dåligt enligt mig. Så gör man inte, hon ska inte få vara andra handsval ifall ni gör slut

2013-07-21 @ 00:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0