Två glada ponnyer

Godmorgon, godmiddag, godkväll? Ja, hej på er!
Jag är ju inte direkt så värst bra på att uppdatera bloggen nu för tiden. Har ingen aning om varför faktiskt. Glömmer bort den helt enkelt. Haha!

Har precis proppat i mig mat, makaroner och köttbullar. Jävligt gott och sjukt klassiskt. Behövdes verkligen ny energi efter att ha ridit två helt galna hästar idag. Red ju ut de i 2 timmar igår och trodde de skulle va lugnare men hade så galet fel! Haha.

Remie:
Började med att rida Remie och henne red jag fram på ängen och hon sprang på riktigt bra hela tiden. Sjukt taggad och bocksugen, dock är hon inte riktigt i kondition så hon orkade inte bocka så högt, tack och lov!
Red henne sedan i paddocken, mjukade upp henne i alla gångarter och la sedan upp ett 30 hinder som vi rullade över. Tanken var att vi skulle byta varv efter hindret och då var vi ju tvungna att landa i rätt galopp vilket gick helt utmärkt! Satte alla (kan man kalla det galoppombyten?) helt perfekt! 
Höjde hindret till 90 cm och rullade över det med. Hon är inte hoppas högt på jättelänge så det tyckte hon va skit kul!

Pantis:
Pantis har ju varit lite spänd det senaste och det var värt ett försök att mjuka upp henne idag iaf. Började bli mörkt och lampan på ridbanan är sönder så hade inte alls mycket tid på mig. 
Mjukade upp så gott det gick och efter en stund gick det bättre men kan inte säga att det var ens nära bra!
Hade sänkt hindret på ridbanan till 30 cm igen och övade mycket på att komma rätt på det. Första gången vi kom mot hindret blev Pantis hur galen som helst. Hon har nog aldrig varit så glad över att se ett hinder som hon va idag! Fyfan alltså! Haha!
Travhoppade lite senare oxå vilket oxå gick kanon! Och i slutet när det nästan hade hunnit bli kolsvart ute övade jag galoppombyten. Kan inte ens fatta det. Hon är verkligen skit duktig och vi har inte övat på det innan och jag har aldrig fått lära mig hur jag ska göra eller nåt. Vi har antagligen lärt varandra. 
Hon tar alla galoppombyten från höger galopp till vänster men hon tycker det är lite svårare att byta från vänster till höger. Blir oftast korsgalopp. Testade att öka galoppen lite mer för höll i henne ganska mycket och då satte hon även galoppombytet till höger galopp. Där avslutade jag för var riktigt jävla nöjd över min fina ponny. 




Kommentarer
Postat av: Issa

Vilken söt liten "prick". ;)
Önska att min häst passade i den blåa färgen :)

2013-12-27 @ 19:49:33
URL: http://busryttare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0