Galen ponny

"Hoppade" ju lite små hinder idag. Pantis tyckte det var fånigt med ett hinder som låg på 50 och galopperade nästan bara över. Sket fullständigt i att ens lyfta på benen. - som vanligt vid låg höjd.
Blev trött på att hon bara sprang i genom det så hon fick mig att höja hindret till 70, haha. Då blev det helt plötsligt mycket bättre och hon hoppade med vilja, haha. Men man märkte att hon fortfarande tyckte det var för lågt. Men hon ska ju hoppas på lördag så det fick räcka! 

Hon blev väldigt het på slutet, trippade och spände sig. Fick henne aldrig med mig riktigt men var mer ute efter att se ifall hon gick bra på bettet när det gällde hoppning oxå, vilket hon gjorde, inga konstigheter!
Jag tror och är nästan helt säker på dessa anledningar. 
Jag tror hon går så bra på bett nu endast för att min hand har blivit väldigt lugn och låg. Men oxå för att vi kommit varandra väldigt nära sen olyckan. Vi fick lixom börja om och hon har vilat en hel del under hösten vilket jag tror hon uppskattade. 

Iaf så blev hon som sagt väldigt het på slutet och i högervarvet i slutet så började hon studsa innan hindret på grund av att jag höll henne när hon ville springa, skrattade och klappade henne för hennes vilja till att hoppa hindret. Hon har en sån enorm vilja, det är ganska sjukt faktiskt. Hon kommer garanterat kunna gå högre höjder i framtiden. Dock är jag för höjdrädd för att kunna tävla högt med henne ;) men det kommer väl med tiden antar jag. 
Jag menar, hon taggar till som fan när det blir högre hinder, kokar bara i skallen på henne. Hon blir för glad för det egentligen, haha!
Jag sitter mest där och håller i mig och hoppas på att hon inte ska hoppa mig ur sadeln!

Nej, nu måste jag lägga mig, godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0