Det går för långt

Okej, nu tar jag upp det där ämnet igen, ask.fm.
Jag själv använder det och bland alla mina 456 frågor så finns det ungefär 1-5 dumma frågor, eller ja. Påståenden kanske jag ska kalla det. "Jävla slampa" är en utav dem. 
Jag är en av de få personerna som faktiskt inte tar åt mig. Jag är glad över att jag inte fått fler idioter på min ask. Att det bara är mogna personer på min ask, eller kanske inte kan kalla de direkt mogna heller? Man sitter ju trots allt bakom en dator/mobil och ställer en fråga för att man inte vågar fråga den så personen vet vem man är. Men det är ju det ask är till för. För att man ska kunna fråga frågor man går och bär på. 
Tyvärr så finns det fall där frågorna blir till mobbning. Där frågorna utsätter nån för kränkningar från en anonym person. Det om något är omoget. Man sitter inte och skriver "hora", "slampa" eller "slyna" till en tjej anonymt på nätet. Det är ett beteende som är otroligt jävla barnsligt. 
Man sitter inte heller och skriver "bög" eller "dö,ditt svin, du förtjänar inte att leva" till en kille. Man gör inte så mot en person. 
Jag har varit utsatt för att mina vänner fått liknande frågor på sin ask. Men kan någon på denna jord förklara för mig varför i hela helvetet man sitter och skriver sånt här? Varför inte bara gå fram till personen och säga det istället face to face? Eller är du som utsätter folk för sånt här för blyg för det? Antar att du är jävligt osäker själv och inte vet vart du står på jorden. Men ni ska veta att jag tolererar inte mobbning på nåt sätt. Jag som person är väldigt stark och skulle jag få reda på vem som skrivit ex "slyna" till min kompis på ask så skulle jag bokstavligt talat gått fram och klappat till den jäveln. Jag skäms inte för det även om det skulle vara väldigt fel av mig att slå nån. Men förtjänar man det så gör man. Man får helt enkelt stå för sitt kast. 
Jag tycker de som jobbar med ask ska granska varje fråga innan den skickas och ta reda på ip-numret som skickade det och helt enkelt göra en anmälan. För tycker verkligen du att det är ett moget beteende? Nej, jag tänkte väl det. Men tänk innan du gör något nästa gång då. 
Jag fick ju massa påståenden att jag var för lång för pantis när hon kom till mig. Jag kan helt ärligt säga att jag såg jävligt lång ut, men nu i efterhand ser jag lagom ut. Det berodde helt på att hon inte hade varken mage eller muskler när hon kom till mig. Hon såg alltså ut som en spinkig liten råtta och jag såg ut som en jätte. Jag fick många kommentarer som sänkte mig totalt. Som gjorde att jag bröt ihop flera gånger. Som gjorde mig svag men som oxå gjorde så att jag står här idag med ett starkare självförtroende. Jag hotade er med att jag kunde hitta er genom att jag visste erat ip. Det är olagligt att söka upp nån genom en ip-adress men det hotet fick er alla att sluta med erat dumma tjat. Nu i efterhand står alla som hade sin käft öppen och skulle påpeka varje fel - helt tysta med en förvånad blick. Jag klarade det. Jag gjorde nåt bra av ponnyn och det som alla trodde va omöjligt- även jag- jag rider pantis med bett. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0